CargoSafe-achtergrond-slider

Wij leveren alle soorten en maten
spanbanden, in de gewenste kleuren
en lengtes, voorzien van ratels,
haken of fitting naar keuze.

Over ons

Naar schatting zijn er jaarlijks meer als 2.300 ongevallen met vrachtwagens met als oorzaak een slecht of nauwelijks vastgezette lading. Talrijke politiecontroles hebben deze schatting bevestigd. Bijna 75 procent van de vrachtwagens zijn onderweg met een slecht of nauwelijks vastgezette lading.

Slechts bij ongeveer een kwart van de vrachtwagens is de lading correct vastgezet. Bij elke derde  vrachtwagen is het vastzetten van de lading zo slecht, dat de lading wordt beschadigd. In de praktijk hoort men vaak opmerkingen als: “Dat is zo zwaar, dat kan niet verschuiven”, “Ik had geen tijd, ik moest weg” of “Dat heb ik altijd zo gedaan en er is nog nooit iets gebeurd”.

De gevolgen van het slechte vastzetten van de lading kunnen zijn, hoge boetes, transportschade,  schade aan het voertuig of zelfs de kosten van een kraan om de lading om te laden.

Meerdere ladingen en retourvrachten verhogen de beladingsgraad. Dit verhoogt de druk op de  chauffeur om het laden, stuwen en verankeren voor de rit goed uit te voeren, zodat de lading niet gaat schuiven en er veilig en schadevrij vervoerd kan worden. Tijdens de rituitvoering is het opnieuw stuwen en verankeren na het lossen van een gedeelte van de lading, heel belangrijk. Deze training biedt de chauffeur de kennis en vaardigheden die nodig zijn.